אודות בית חב"ד קרית העבודה

בית חב"ד נוסד על-ידי הרבי מליובאוויטש זי"ע, במטרה לשמש גשר לכל יהודי אל עולם התורה, המצוות והיהדות בכלל. הפסוק "ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה" היה לסיסמתו ומצוות "אהבת ישראל" הפכה למוטו המרכזי בפעילותו.
בית חב"ד מהווה כתובת לכל עניין יהודי. במסגרת בית חב"ד מתנהלים חיים יהודיים תוססים. בבית חב"ד לומדים, מתוועדים, קוראים, שרים, חוגגים, ומה בעצם לא. יחד עם זאת בית חב"ד משמש גם בסיס יציאה לפעילות ברחבי השכונה והסביבה. מנהל "בית חב"ד", משמש כשליחו של הרבי מליובאוויטש והוא מביא את ברכתו של הרבי לכלל התושבים ובפרט לפונים אליו. רבים נהנים עצה ותושייה משלוחי הרבי. אף אתה או את מוזמנים לפנות ולהסתייע בשירותי בית חב"ד.

בית חב"ד בשכונה

בית חב"ד קרית עבודה הוקם בשנת תשע"ג-2013, על ידי הרב מאיר והרבנית שרה הלפרין.

הרב מאיר, יליד ירושלים, ובוגר ישיבות חב"ד בירושלים ובארצות הברית, הוסמך לרבנות בישיבה המרכזית של חב"ד בחצר הרבי בניו יורק. אביו, הרב אברהם מיכאל, משמש כרבה של הגבעה הצרפתית בירושלים וחבר בבית הדין רבני חב"ד.
הרבנית שרה, ילידת כפר חב"ד, אשת חינוך, בוגרת מוסדות חב"ד והמכללה למורות 'בית רבקה' בכפר חב"ד, והיא משמשת כיום, כמחנכת בבית הספר היסודי 'אור חנה' בלוד.

עם נישואיהם, בשנת תשנ"ד-1994 קבעו בני הזוג את ביתם ואת שליחות חייהם בחולון, וניהלו את בית חב"ד המרכזי בעיר. הרב משמש כרב שכונת קרית עבודה וכרב בית הכנסת 'זכרון לקדושים' ברחוב הצפירה, כלצידו כל בני משפחת הלפרין מסייעת ומשמשת כתובת לכל ענין יהודי.

פעילות בית חב"ד קרית עבודה מתקיימת כיחידה עצמאית, במסגרת עמותת  'מוסדות חינוך וחסד חולון'. שנמצאת בפיקוח רואה חשבון מוסמך. מידי שנה מקבל בית חב"ד אישור ניהול תקין מרשם העמותות, על ניהול חוקי ומסודר. בית חב"ד פועל כמוסד ללא כוונות רווח (מלכ"ר), והמימון לפעילות העניפה שלו מגיע ברובו מתרומות פרטיות של תושבים, נדיבי לב, השותפים למפעל האדיר.

 

מבט אישי

בשבילי בית כנסת שלנו הוא מקום חשוב לחינוך הילדים שלי – ללבוש בשבת בבוקר בגדי שבת מיוחדים ויפים, ולבוא לשמוע את פרשת זכור ולשמוע את עשרת הדברות וגם לראות איך הילדים קטנים נכנסים מתחת לטלית אחת כדי לסיים את קריאת ספר התורה בשמחת תורה. כל זה נותן תחושה שהנה, ככה מגדלים יהודי אמיתי. וזה בלתי אפשרי בלי בית הכנסת.

רגע קרבה מיוחד היה בקנייה של החלק שלנו בספר התורה המשותף לבית הכנסת – זה נתן תחושת אחדות מאוד מיוחדת, תחושת שייכות, תחושת משפחה.
מירב


מה שמחבר אותי לבית הכנסת הוא ידיד נפש, חבר אמיתי שפגשתי – מיכאל. בנסיבות אחרות אולי לא היינו מתקרבים או מכירים. יש בינינו פער של יותר משלושים שנה, אבל בבית הכנסת אנחנו באחווה מאוד גדולה, מתפללים יחד, מקדשים יחד. בית הכנסת מעלים את השונה ומעלה את הדומה בינינו – את היותנו יהודים שבאו להתקרב אל ה' בתפילה.
דוד סלקובסקי


בית כנסת "זכרון לקדושים"

שלושה מאורעות משמעותיים בחיי, עם משמעות רבת עוצמה לי ולמשפחתי קשורים ישירות לבית הכנסת "זכרון לקדושים" למתפללים לרב ולחברים, והייתי רוצה לשתף אתכם.

הארוע הראשון – חגיגת בר המצווה של בני לירן יחזקאל שיחי' למשפחתי ולי העליה לתורה הייתה החגיגה האמיתית. בעלת משמעות ,ציון דרך רוחנית, בית הכנסת לבש חג, בני משפחתי, חברי התקבלו בסבר פנים שלא מוצאים בהרבה בתי כנסת. ובנימה אישית, לדעתי בר מצווה הינה השמחה "הכי" מושלמת ולמה? זו השמחה שבסופה כולנו חוזרים לביתנו. בברית – השמחה מעולה בקצת דאגה מעצם הברית לשלומו של הרך הנולד בחתונה, עם כל האושר  הילד/הילדה יוצאים לדרך חדשה.

הארוע השני – קשור ל "אופריף" (שבת חתן) ג"כ של לירן יחזקאל שיחי'.

הארוע השלישי – קשור לצערי בפטירתו של אבי יעקב ז"ל הרב החברים וכל המתפללים עזרו לי לעבור את שנת האבל הרב ורבים מחברי ומהמתפללים השתתפו בלויה שנערכה לפי צוואת אבי מיד עם פטירתו בשעה 23.45 – דבר שריגש אותי מאוד ואזכור זאת עד יומי האחרון. במשך כל שנת האבל דאגו שיהיה מניין לאמירת קדיש. הרב דאג לי למקסימום עליות לתורה למפטיר.

"זכרון לקדושים" מעבר היותו בית כנסת שלנו – הינו גם המשפחה שלנו, וזאת הרבה בזכותו של הרב יחיאל מאיר הלפרין שליט"א.

שנפגש בשמחות
דוד יהונתן


תמיד מרגישים את אוירת הקדושה,

תמיד מתקבלים באהבה וברוגע

ותמיד מרגישים שרוצים לחזור לבית הכנסת,

להתקרב עוד לאבינו מלכינו.
טל


שעורי תורה ודברי תורה ניתנים בשפע ובכל עת בבית הכנסת .
תחושתי היא כי "מכל מלמדי השכלתי "-בכל השעורים הן בדרשות הרב מ. הלפרין שליט"א והן בשעורי התורה של הרב ש. גרברציק שליט"א, לבי נמלא בשפע אור ופתיחות הדעת. מטרה נלווית תמיד בכל שיעור ושיעור – תמיד חש אני ככתוב בפסוק – "שופטים ושוטרים ת ת ן  ל ך " תתן לך- בבחינת -לעצמך.

בנוסף לידע רב, נתן לי מסר בכל שיעור-מפשפש אני במעשי, ושופט אני את דרכי קודם שאני שופט לאחרים. חש אני בחסרונותי על מנת שאוכל למלא חסרונותי. בשיעורים, מתמלא לבי באהבת ישראל, באהבת הבריות ובקרובן  לתורה.

דברי התורה המושמעים לאזני, במרבית השעורים, מקרבים אותי לכל בריותיו של הקב"ה, מבין אני שיש צורך לקרב כל אדם לתורה, ולא לקרב את התורה אליהם. אוירה גדושה ברעות ואחוה שוררת בין המתפללים, עזרה הדדית ושפע אורה ונעם יחוש כל  מתפלל בבית הכנסת "זכרון לקדושים".
דן


אני חושב שבית הכנסת זכרון קדושים זה אחד מבתי הכנסת שיש בו חווית תפילה מאד נעימה ואנשים פה מאוד טובים ונעימים והארגון פה ממש מעולה.
והכי חשוב הרב של בית הכנסת הוא רב שאין בכל מקום וזה הכי חשוב אין כפיה דתית והכל נעשה מכל הלב.
אבי