אודות בית חב"ד שיכון ותיקים ונווה רמז

בית חב"ד נוסד על-ידי הרבי מליובאוויטש נשיא דורנו, במטרה לשמש גשר לכל יהודי אל עולם התורה, המצוות והיהדות בכלל. הפסוק "ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה" היה לסיסמתו ומצוות "אהבת ישראל" הפכה למוטו המרכזי בפעילותו.

 בית חב"ד מהווה כתובת לכל עניין יהודי. במסגרת בית חב"ד מתנהלים חיים יהודיים תוססים. בבית חב"ד לומדים, מתוועדים, קוראים, שרים, חוגגים, ומה בעצם לא. ויחד עם זאת בית חב"ד משמש גם בסיס יציאה לפעילות ברחבי העיר והסביבה. מנהל "בית חב"ד", משמש כשליחו של הרבי מליובאוויטש והוא מביא את ברכתו של הרבי לכלל תושבי העיר ובפרט לפונים אליו. רבים נהנים עצה ותושייה משלוחי הרבי. אף אתה או את מוזמנים לפנות ולהסתייע בשירותי בית חב"ד.

בית חב"ד בשכונה

בית חב"ד שיכון ותיקים ונוה רמז הוקם בשנת תש"ע-2010, על ידי הרב שמואל והרבנית מלכי רסקין.

הרב שמואל, יליד כפר-חב"ד, ובוגר ישיבות חב"ד בכפר חב"ד, הוסמך לרבנות בישיבה המרכזית של חב"ד בחצר הרבי בניו יורק. והוא משמש גם כמרצה ומנחה קבוצות בלימוד קבלה ותלמוד.

הרבנית מלכי, ילידת צרפת, בוגרת מוסדות חב"ד והמכללה למורות 'בית רבקה' בצרפת, והיא משמשת כיום, כמנהלת התינוקייה של חב"ד בעיר.

עם נישואיהם, התגוררה משפחת רסקין הצעירה בניו יורק, שם השתלמו בלימודים, וכעבור תקופה עלו לארץ, אז קבעו את מושבם בשכונת נוה רמז.

לבני הזוג ארבעה ילדים: חנה, מוסיא, דבורה-לאה, מוטי והדסה.

.

משפחת רסקין משמשת כתובת לכל ענין יהודי, והינה שותפה בולטת באירגונים החברתיים בשכונה ובמוסדות החינוך.

עיקר הפעילות יוצאת מתוך 'בית חב"ד' הנמצא במקלט ברחוב אהרונוביץ 38 (פינת רמז).

פעילות בית חב"ד שיכון ותיקים ונווה רמז מתקיימת כיחידה עצמאית, במסגרת עמותת  'מוסדות חינוך וחסד חולון'. שנמצאת בפיקוח רואה חשבון מוסמך. מידי שנה מקבל בית חב"ד אישור ניהול תקין מרשם העמותות, על ניהול חוקי ומסודר. בית חב"ד פועל כמוסד ללא כוונות רווח (מלכ"ר), והמימון לפעילות העניפה שלו מגיע ברובו מתרומות פרטיות של תושבים, נדיבי לב, השותפים למפעל האדיר.